Norrbotten NEO vågade tro på den nystartade kommunikationsbyrån Geektown. Ett förtroende som har gett resultat. I och med vinsten i tävingen, European Design Awards, befinner sig trion av delägare i Belgrad för att motta priset för bästa förpackningsdesign (CD/DVD Cover) tillsammans med övriga pristagare – alla från byråer runt om i Europa. Tidigare har bara ett fåtal svenska byråer vunnit ett pris i tävlingen.
Tävlingsbidraget, en svart cylinder som ska väcka alla sinnen och erbjuda lyssnaren en helhetsupplevelse har blivit en stor succé. Inne i den cylinderformade förpackningen, i svart/vitt mönster innehållande en affisch/broschyr i lime/svart/vit färgskala hittar du förutom en CD av ensemblen NEO också ett grönt te, speciellt framtaget för att skapa en helhetsupplevelse i samband med att åhöraren lyssnar på musiken.
Geektown har kommit att bli ambassadör för en företagsform som börjar få fäste, som bygger på många värderingar unga vill belysa: lika värde, tanke om miljö och hållbarhetsfrågor.
– Det handlar om att vi jobbar efter samma villkor, samma lön och har lika mycket att säga till om. Det betyder att vi bestämmer lika mycket och har en grund som står på solidaritet och rättvisa. Vi tänker också mycket på att handla miljövänligt och på långsiktig hållbar utveckling, säger Veronica Ruthberg.