Geektown firar Teknikens Hus 25 år
Idag var vi på invigningen av en ny permanent gruvutställning signerad LKAB. Vi hade gjort vimplar och klistermärken till invigningen, så det var extra roligt att se på vilket sätt de användes.
De senaste Geek-nyheterna hot off the press!
Idag var vi på invigningen av en ny permanent gruvutställning signerad LKAB. Vi hade gjort vimplar och klistermärken till invigningen, så det var extra roligt att se på vilket sätt de användes.
Genom SESNordic har vi fått möjligheten att gå på Webbdagarna den 30 maj i Luleå. I år medverkar vi som deltagare, förra året var vi med i expertpanelen och talade tillsammans med Vinter och Love at Work om framtidens kommunikation. Webbdagarna har sedan starten 2005 etablerat sig som Sveriges ledande event och mötesplats för alla som arbetar…
KREATIVT KONCEPT. Sommarfestivalen Musikens Makt har fått ett nytt grafiskt utseende. Årets tema vill fånga det vackra i det annorlunda. Vi har utgått från en grund i den svenska skogen och skapat spännande illustrativa element genom den stil vi använt och färgval. En gråskala möter färg i detaljerna. Webbplatsen samspelar med logotypen i starka färger…
GEEK ACADEMY (Piteå). Vi gör under de kommande veckorna en stark comeback på Luleå tekniska universitet som lärare på kursen i interaktionsdesign. Detta är en del i Geek Academy var vi är ute i “verkligheten” och jobbar med kurser och föreläsningar. Kursen i interaktionsdesign innehåller bitar av animation, stop motion, manus, pitchtänk, storyboards (shootingboard, clientboard),…
Fick just veta att vi är en av de utvalda bidragen (nominerade!) i ED Awards. ED Awards är en europeisk tävling i design och vi ställde upp i år med vår förpackningsdesign för NEO – ett kreativt koncept. Nomineringen innebär att vi kommer med i deras katalog och är bland topp 20%. I nästa vecka…
Science Park växer i Luleå Sedan Facebooks etablering i Luleå har det skett en tillväxt på universitetsområdet. Under 2012 har 24 nya företag flyttat in i i det som tidigare kallades Aurorum science park och ökat antalet medarbetare från 900 till 1.100 anställda. På onsdagen kallades det till presskonferens med anledning av namnbytet till Luleå Science Park.…
Om: Varumärkesstrategi, grafisk profil och grafiska element blev fokuspunkterna i arbetet. Projektet genomfördes mellan november 2012 och februari 2013. Mål: Ung i Tornedalen har som målsättning att vara en generator för initiativ och samla ungdomar som vill förändra sina förutsättningar. Projektet ska vara en samlingsplats för ungdomar, både digitalt och i det verkliga livet. För att göra det…
SÄG HEJ TILL TINA! Tina Löfgren är vår nya illustratör som börjat jobba med oss i olika projekt under marsmånad. Tina är en fantastiskt duktig illustratör och konstnär och har flera års erfarenhet, bland annat genom Norrbottenssalongen och har mottagit Swedbanks konststipendium. Tina passar perfekt in i Geektown eftersom hon tillhör en av de 5%…
Vår copywriter, tillika ansvarig över sociala medier, Veronica Ruthberg har tilldelats en utmärkelse: “Jag kontaktar dig för att berätta att du är en av Sveriges mest engagerade kvinnor på LinkedIn! Vi arbetar just nu med ett initiativ för att lyfta fram de mest engagerade personerna och de värden man kan få av att arbeta effektivt…
Young Lions riktar sig till unga yrkesverksamma i början av sin karriär som jobbar med media, reklam, kommunikation och marknadsföring. Syftet med tävlingen är att identifiera de hetaste kommande talangerna att representera Sverige och tävla mot andra länder från hela världen. Sedan avgörs det under galan CANNES LIONS i Cannes, Frankrike i juni. I år har…
Geektown jobbar gärna med utvecklingsprojekt av Norrbotten. Framtiden är viktig att utveckla och förbereda inför. Kristin Lindqvist intervjuades idag om hur man ska få fler kvinnor som jobbar med teknik att stanna kvar i Luleå. Norrbotten ska ha utvecklingspotential. Intervjun läggs ut inom kort.“Sedan Facebooks etablering i Luleå har det skett en tillväxt på universitetsområdet.…
Just nu tar vi fram grafiskt koncept för sommarens musikfestival Musikens Makt som i år arrangeras i augusti, på Gultzauudden i Luleå.
Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | Denna cookie ställs in av GDPR Cookie Consent plugin. Cookien används för att lagra användarens samtycke till kakorna i kategorin "Analys". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | Kakan ställs in av GDPR Cookie Consent plugin för att registrera användarens samtycke för kakorna i kategorin "Funktionell". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | Denna cookie ställs in av GDPR Cookie Consent plugin. Kakan/cookien används för att lagra användarens samtycke till kakorna i kategorin "Övrigt". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | Denna cookie ställs in av GDPR Cookie Consent plugin. Kakorna används för att lagra användarens samtycke till kakorna i kategorin "Nödvändigt". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | Denna cookie ställs in av GDPR Cookie Consent plugin. Kakan/cookien används för att lagra användarens samtycke till kakorna i kategorin "Prestanda". |
viewed_cookie_policy | 11 months | Kakan ställs in av plugin-programmet GDPR Cookie Consent plugin och används för att lagra huruvida användaren har godkänt användningen av kakor/cookies eller inte. Den lagrar inga personuppgifter. |