GEEK NEWS

De senaste Geek-nyheterna hot off the press!

Grafisk manual till Brändögruppen

Geektown har tagit fram en sammanhängande grafisk manual för Brändögruppen, en koncern med vattnet och naturen ständigt närvarande. I Brändögruppen ingår Brändö Konferens, Pinebay Lodge, Condor Shipping, Furufjärdens Gästgård, Klubbviken Havsbad och Brändöbussen. Frusen is eller varmt badvatten, oavsett vilken temperatur vattnet har tillgodoser Brändögruppen aktiviteter året runt för besökare vilket också den grafiska manualen…

Läs mer

Är du en bra ledare? Ny kampanj i sociala medier.

NY INVÅNARE. Andre Pops, en av Sveriges SVT:s starkaste profiler, kommer till Luleå och vi är glada att få berätta att Geektown har fått i uppdrag att skapa en kampanj i sociala medier för Nolia Ledarskap och HR som han modererar. Konferensen är för de som vill utveckla och förbättra sitt ledarskap – både strategiskt…

Läs mer

CASE: Sommarfestivalen Musikens Makt

Invånare: Pancakelady Projekt: Musikens Makt, två dagars sommarfestival i Luleå. Omfattning: februari 2014 – augusti 2014. Vad vi gjort: Illustration, programmering responsiv webb, koncept- och idégenerering, anpassad tryckproduktion för olika ytor, digitala och analoga, affischer, flyers, biljetter, VIP-pass, annonser, banners, backdrops (vepor) för scen. Interaktiv kampanj för twitter och instagram av studenter på Luleå tekniska…

Läs mer

Populär i Almedalen

Almedalen. Generation Kooperations photobooth i Almedalen är populärt! Här med Lotta Gröning och många fler. Geektown har gjort kampanjen med mål att på ett lättillgängligt sätt synliggöra de kooperativa principerna. På baksidan av glasögon, partyhattar och glada munnar finns ett viktigt budskap om kooperativet. @Steen78 skriver på Twitter: Är kooperativa företag i tiden? Nix, de…

Läs mer

Forum för levande historia flyttar in!

Geektown börjar jobba med Forum för levande historia i Stockholm. Forum för levande historia jobbar med att främja arbete med demokrati, tolerans och alla människors lika värde. Deras ambition är att skapa verktyg som hjälper lärare i deras arbete kring demokrati och mänskliga rättigheter. De hoppas kunna hjälpa till att inspirera elever till att vilja…

Läs mer

Geektown jobbar med Norrlands Reklamskola

Geektown blir lärare på Norrlands Reklamskola. Vi kommer hålla i kursen idé- och konceptutveckling. Utbildningen är tvåårig och främjar utveckling, utbildning och kreativitet inom kommunikation, art direction och copywriting. Det primära syftet är att fylla ett behov av kreativa och kompetenta medarbetare för reklambyråer i norra Sverige. Vindelns folkhögskola vann 2012 Inhousegalans pris för bästa…

Läs mer

Geektown utvecklar gamificationkoncept för besöksnäringen

Coompanion skriver: “I år har Coompanion Nord tillsammans med Sveriges innovationsmyndighet VINNOVA gett ut innovationscheckar på 100 000kr. Checkarna är till för att stödja och uppmuntra nya idéer och möjligheter utanför den den ordinarie verksamheten i små och medelstora företag. Tre av dessa checkar blir utdelade i Norrbotten och Västerbotten”. Geektown har tilldelats en av…

Läs mer

Utveckling + Luleå = Geektown

Geektowns Creative Director Veronica intervjuas för Experience Design (ED) Sweden som är nyfikna på byrån i norr. “I mars var ED Sweden upp till Luleå och föreläste om Älska Resan, glesbygdsutveckling och ungas engagemang. I samband med det scannade vi av Luleå, googlade ”Luleå+utveckling” och ramlade över kommunikationsbyrån Geektown som vill driva företag på ett annat…

Läs mer

Vi arbetar med Almedalen 2014

Vi har fått förtroendet att jobba med kreativa koncept för Coompanion för Almedalen 2014. För Coompanion jobbar vi vidare med rikskampanjen Generation Kooperation som vi står bakom. Kampnajen fokuserar på kooperativets utveckling och genomslag i Sverige. Geektown har ett mål att arbeta samhällsförändrande och med företag och organisationer som delar våra värderingar.

Läs mer

Tyskland nästa!

Vi tar steget ut i Europa Att marknadsföra Swedish Lapland är viktigt för vår besöksnäring och utvecklingen av Norrbotten. Geektown kommunikationsbyrå och å:t kotyr inledde därför under 2013 ett samarbete med en vision om Swedish Lapland Design Week, ett årligt evenemang som lyfter och marknadsför regionen. För att sätta evenemanget på kartan har vi haft…

Läs mer